Nie ma prawa się czepiać, choć mi dawali węglowy, w cenie ponad 80 zł.
[O2 Fl] Smród z klimy a szczelność filta pyłków - TEST
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez piociel- rurka od środka skierowana w lewo na parownik. Taką chłodnica. Włóż reke w kanał w lewo top poczujesz. Siurkasz na parownik zeby równomiernie rozprowadzić. Jak masz climatronic to.uwazaj na elektronika.
- czekasz 10 min. Zasuwasz zasuwke i potem chwila dmuchawa na min.
- zakladasz filtr itd...
Za pol roku powtórka.
Sorry za brak PL liter. Pisane z telefonu
Napisaliscie zeby wlozyc reke w kanal zeby wyczuc ten parownik. Ja nie wiem jak wy to robicie moja reka tam nie wchodzi a duza napewno nie jest... jedynie wlozylem ta rurke w jakas dziure po lewej stronie na dole i gdzies ttam wlazla i tam walilem ta piana- moze za malo???
Napiszcie Panowie co poradzacie.
Komentarz
-
-
kaczkalolo, idź i kup K2 - klima doktor , tą rurkę zaaplikuj w lewo do końca , i wal tą pianę patrząc od dołu , aż się pokaże . Załóż klapkę , przełącz na panelu nawiew na kratki , i na nogi i włącz nadmuch na maxa do momentu aż przez kratki polecą bąbelki piany . Szybko wyłącz nawiew , i zostaw to wszystko do 20 - 30 minut. Po tym czasie wkładasz nowy OKLEJONY filtr , najlepiej w plastikowej obudowie , i węglowy ( dlaczego w plastikowej , ano dlatego że po oklejeniu pianką , i włożeniu , masz pewność że idealnie doszczelni przedmuchy, no i nic się nie wygnie . Po tej operacji odpalasz auto , klimę i 20 minut przejażdżki aby to zmyć z parownika . Co do pianek - troszkę tego przeszedłem , i moim zdaniem crc było najgorsze . Co do K2 , mało kto wie że to pianka jedna z nielicznych , która bardzo powoli , ale to bardzo powoli przechodzi z pianki w stan płynny , co za tym idzie - stworzona do climatonica aby go nie zalać . Drugi plus tej pianki to , że nie śmierdzi po użyciu , jest tylko delikatny zapach mocznika - nic więcej - który po paru godzinach zanika . Powiem tak ...po K2 mam najdłużej spokój . :P
Nic z tym nie zrobimy i koniec , ja aplikuje 3 razy w roku i mam spokój , doszedłem do takiej wprawy , ze zajmuje mi to 10 min.
Coś jest nie tak i koniec ...ja też jeżdżę cały czas na klimie , a i tak niekiedy walnie smrodem .
Zastanawiają mnie tylko koledzy którzy się z tym nigdy nie spotkali ....
Komentarz
-
-
Moje wrażenia z pierwszego piankowania:
pacjent: O2 Tour z klimą manualną
pianka: Clim niebieska (producent ten sam co Plaka)
Po wyjęciu filtra okazało się że jest na nim sporo nasion drzew. Filtr - niewymieniany od nowości - oczywiście siedzi bardzo luźno. Trzeba będzie obkleić.
Jako że pianka była bez aplikatora zastosowałem rurę znalezioną w garażu. Chyba była za krótka lub pianka za rzadka bo zaczeła mi kapać na dywanik. Także proponuje coś podłożyć. Po włączeniu dmuchawy na 1 nic się nie działo, 2 i 3 też, dopiero po nastawieniu na 4 strzeliło pianą z nawiewów na nogi od strony pasażera. Operację powtórzyłem dwukrotnie. Potem 30 minut na wyschnięcie i 20 minut jazdy na klimie na jeszcze lepsze wyschnięcie.
Jak narazie wrażenia pozytywne. Nic nie śmierdzi. Zobaczymy jak będzie z czasem.
Mam nadzieję, że relacja się komuś przyda.
Komentarz
-
-
W którym miejscu w w FL jest wylot skroplin. Chce załadować Wurtha w wylot ale nie bardzo moge go zlokalizować. Ktoś gdzieś wspominał że nad blachą osłaniającą rury wydechowe ? Możecie sprecyzować - dokładniej w którym miejscu - zwariować można z tym smrodem ciągle powraca - czy to serwis czyścił czy samemu od strony filtra. Nie mam kanału ale żabę 3,5t -podosi na tyle, że da się wejść pod auto.
Ew. jakie macie doświadczenia z ozonatorami - które warte uwagi a które omijać szerokim łukiem.
Komentarz
-
-
driven22,
wylot skroplin najłatwiej zlokalizować zdejmując osłonę tunelu środkowego po stronie nóg pasażera. Trzeba odkręcić jedną śrubkę głęboko w okolicy stóp, zdjąć popielniczkę i wykręcić drugą - spokojnie zorientujesz się która jak zajrzysz w dziurę po popielniczce. Następnie wyjmujesz osłonę szarpiąc energicznie w stronę silnika. Po jej zdjęciu w tylnej dolnej części nagrzewnicy zobaczysz gumowy wężyk średnicy jakieś 15 mm. To jest odpływ skroplin.Pozdrawiam
Marcin
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez pandzikPo tygodniu smród z tej gównianej klimy wróci. Bez obaw.
PS. Okleiłem filtr pianką. Ale tylko z jednej strony, bo nie szło go wcisnąć do końca, tak było ciasno. W sumie po odklejeniu pianki z prawej strony też było trudno go włożyć i teraz mam wątpliwości czy dobrze się ułożył w otworze. Lipa by była, gdyby na górze została szpara. Nie wiem, czy go nie wyciągnąć...
Komentarz
-
-
Witam,
przymierzam się do odgrzybienia/wyczyszczenia klimatyzacji w swojej OI tour. Na necie znalazłem ten poradnik: http://instrukcja.pl/i/jak_wymienic_...tavia/pdf/7577 (wydany zresztą podobno przez użytkownika OCP) W poradniku napisane jest aby zakupić filtr kabinowy i preparat do czyszczenia CRC tak też zrobiłem. Żeby wymienić filtr kabinowy należy zdjęć podszybie, piszecie tutaj o odkręcaniu śrub pod schowkiem - o co z tym chodzi ? W poradniku napisane jest, że CRC wkładam w otwory wentylacyjne i piankuję do środka, czy to wystarczy ? Rozumiem, że piankowanie wykonuję najpierw, później zdejmuję podszybie i wymieniam filtr ? Kupiłem swoją OI w marcu, od jakiegoś miesiąca zauważyłem a właściwie wyczułem lekki denerwujący smród z klimy więc postanowiłem się wziąć za wymianę filtra i przeczyszczeniu kanałów wentylacyjnych. Dodatkowo nie wiem czy problem jest powiązany czy nie, ale od jakiegoś czasu zauważyłem straszne parowanie szyb, nawet przy włączonej klimie na auto musiałem podkręcać wentylator by nawiewy dawały radę. Kilmatyzacja to oczywiście climatronic.
Komentarz
-
-
Montował ktoś kiedyś filtr pp meyle. NA zdjęciach wygląda jakby był dodatkowo uszczelniony, i przesyłka. Przykłądowa aukcja http://allegro.pl/meyle-filtr-kabino...112219420.html
Komentarz
-
-
Panowie pytanko przyszedł filtr Meyle z motostacji jednak po wyjęciu z pudełka zauważyłem że w kilku miejscach jest nieszczelny (odkleja się warstwa filtrująca od obudowy) czy tak ma być czy to jest podstawa do zwrotu filtra? Druga kwestia to te niby dziurki na zagięciach... Podświetliłem od spodu by uwidocznić miejsca gdzie jest prześwit.
Do innego auta zamówiłem filtrona i tam takich nieszczelności niema...
Komentarz
-
-
Nic zareklamowałem Meyle i następnego dnia miałem już przesyłkę z MANN CUK2939 sam im powiedziałem że Meyle już nie chcę. Co prawda MANN beż uszczelek ale to dokleję...
Generalnie sklep szybko odpowiedział i bez problemu uznał mi reklamację.
[ Dodano: Wto 21 Kwi, 15 15:22 ]
Witajcie,
Ja zamiast CRC wziąłem profi plyn do odkażania i nim walę po lamelkach parownika, do tego oklejony filtr (dzięki gruto za patent) i na koniec ozonowanie. Jak narazie auto 3 lata ma i zero smrodu. Swoją przygodę opisałęm tu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...447785#1447785
Jakby co mam do zbycia 2 CRC AIRCO mogę odsprzedać za 27 zł sztuka (ew. zamienie za 2 sondy WURTH + 10 zł)
Komentarz
-
-
odgrzybianie klimatyzacji
Witam.
Mam pytanie na temat przepływu powietrza przez nagrzewnicę. Czy wentylator zaciąga powietrze z parownika czy je tam pcha. Pytam ponieważ chcę odgrzybić klimatyzację i zastanawiam się jak to zrobić. Czy wystarczy napsikać pianki do parownika i wentylator ją wszędzie rozprowadzi, czy wręcz przeciwnie. Zastanawiam się czy filtr wymienić po odgrzybianiu czy przed.
Z góry dziękuję za odpowiedź i wskazówki.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Zrobiłem po swojemu z filtrem. I tak większa siła nadmuchu nie byłaby wskazana ponieważ piana wychodzi wówczas z kratek nawiewów.
Jedynie co to jak wprowadzałem ten preparat K2 do parownika poprzez otwór na filtr to spadła z wężyka taka mała końcówka co to chyba miała za zadanie aby ten środek rozpylał się na boki a nie na wprost i pozostała pewnie gdzieś w parowniku. Jeżeli ktoś z Was wie jak ten parownik w środku wygląda to proszę o informację czy jest możliwe aby to gdzieś podeszło i zablokowało jakąś klapkę czy może odpływ wody.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
poza szczelnością samego filtra klimy zdecydowanie polecam jeszcze uszczelnienie wlotu powietrza na podszybiu pończochą czy czymś podobnym (temat z forum, nie wymyśliłem tego sam).
dla porównania poziomu szczelności: od jesieni zeszłego roku miałem siateczkę na kratce wlotowej -
dwa tygodnie temu zmieniałem filtr i znalazłem na nim od strony wlotowej umiarkowaną ilość małych kwiatków, liści i paprochów. zdjąłem pończochę z kratki wwiewowej.
w weekend zajrzałem do dwutygodniowego filtra i było na nim kilkukrotnie więcej paprochów itp niż po pół roku z pończochą :shock:
oczywiście pończocha wróciła na miejsce
Komentarz
-
-
Polecam węglowy filtr kabiny JC PREMIUM – B4W018CPR , filtr jest oklejony na krawędzi. Dostępny w Inter Cars po 35 zł http://e-katalog.intercars.com.pl/#/...tr-kabiny.html
Garbus jest zawsze uśmiechnięty
Komentarz
-
-
[quote="siemi1"]Zamieszczone przez NurekPolecam węglowy filtr kabiny JC PREMIUM – B4W018CPR , filtr jest oklejony na krawędzi.[/quote
pasi wszystko ok czy sa gdzies luzy na tej uszczelce?
Nie wiem czy są luzy bo wymieniam filtr dopiero w weekend oraz robię przegląd klimatyzacji. Filtr wygląda porządnie wiec uważam, że nie powinno być luzów. Dam znaćGarbus jest zawsze uśmiechnięty
Komentarz
-
Komentarz